DPS UGORY

Deklaracja dostępności

Dostępność strony internetowej

Dom Pomocy Społecznej przy ul. Ugory 18/20 w Poznaniu posiada stronę

internetową pod adresem https://dpsugory.poznan.pl/. Powyższa strona internetowa

jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron

internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, oraz stronę BIP, pod

adresem: https://bip.poznan.pl/bip/dom-pomocy-spolecznej,1130/, która jest

częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron

internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, z powodów

wymienionych w deklaracjach dostępności opublikowanych na ww. stronie.

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością podanych stron internetowych prosimy

o kontakt. Osobą kontaktową jest Dyrektor Łukasz Olenderek, adres e-mail:

lukasz.olenderek@m.poznan.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc do

kancelarii na numer telefonu (61) 828 43 11. Tą samą drogą można składać wnioski

o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia

dostępności.

 

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej

strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także

zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie

niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji

itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą

stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba

żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna

także określić formę tej informacji.

 

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż

w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny

niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym

termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie

jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu

do informacji.

 

Dostępność architektoniczna

 

  1. Ugory 18/20, 61-623 Poznań

 

Dostępność wejścia

Główne wejście do budynku zlokalizowane jest od strony ul. Ugory. Przy wejściu

z ulicy bramka wejściowa otwierana jest ręcznie do wewnątrz. Przed wejściem nie

ma stopnia.

Z prawej strony bramki na wysokości ok 170 cm umieszczony jest domofon. Dojazd

od bramki wejściowej do budynków DPS jest wyłożony kostką brukową,

umożliwiającą poruszanie się wózkiem lub wejście osobie z niepełnosprawnością

ruchową. Wejście do budynku 18 oraz 20 nie posiada barier architektonicznych.

Wejście do budynku 18 jest na poziomie chodnika, po prawej stronie znajduje się

domofon, drzwi wejściowe otwierają się na zewnątrz, natomiast do budynku nr 20

prowadzi podjazd dla wózków, a drzwi wejściowe otwierają się również na zewnątrz.

Wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy DPS tj. od poniedziałku do piątku

w godzinach od 07.00 do 15.30 oraz w godz. 7.00-22.00 w celu odwiedzin

mieszkańców.

 

Dostępność parkingu

W przypadku wizyty osoby z niepełnosprawnością możliwe jest wjechanie na parking

na teren Domu, także, w razie konieczności, bezpośrednio przed wejście do

budynków.

 

Dostępność budynku

W trzykondygnacyjnym budynku nr 18 mieści się oddział dla osób

niepełnosprawnych fizycznie. Na parterze po lewej stronie znajduje się winda

dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

 

W czterokondygnacyjnym budynku nr 20, w którym mieści się oddział dla osób

w wieku podeszłym, na parterze na wprost od wejścia znajduje się recepcja. Winda

zlokalizowana ok. 50 metrów od recepcji (na drodze do niej nie ma barier

architektonicznych) zapewnia możliwość przemieszczania się po wszystkich

kondygnacjach budynku. Po wejściu do budynku należy udać się do recepcji.

Kancelaria DPS znajduje się w budynku „20” na poziomie „0”. Kilka metrów na prawo

od recepcji. Drzwi wejściowe do kancelarii są drewniane z klamką, którą trzeba

nacisnąć, by je otworzyć. Kancelaria nie jest wyposażony w pętlę indukcyjną dla

osób z problemami słuchu.

 

Na każdym piętrze budynku znajdują się toalety dostosowane do potrzeb osób

z niepełnosprawnościami. Są one oznaczone stosownymi tabliczkami.

 

W przypadku niemożności samodzielnego dotarcia do danego pracownika lub

mieszkańca DPS istnieje możliwość uzyskania pomocy w doprowadzeniu do danego

miejsca. Celem uzyskania pomocy należy zgłosić się do pracownika recepcji i

powiadomić go o konieczności udzielenia pomocy.

 

Respektujemy również prawo osób ze specjalnymi potrzebami komunikacyjnymi do

skorzystania w kontakcie z nami z pomocy osoby przybranej. Osobą przybraną może

być osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę doświadczającą

trudności w komunikowaniu się w celu ułatwienia jej porozumienia i udzielenia jej

pomocy w załatwianiu spraw w naszym Domu.

 

Do budynku i pomieszczeń biurowych oraz pokojów mieszkańców można wejść

z psem asystującym i psem przewodnikiem.

 

 

Poznań, 15 lutego 2024 r.